הוסף לעגלה
0 מוצרים
סה"כ

מזמרות

סוגי מזמרות שכדי שיהיה לנו בבית

כשזה מגיע לגיזום שיחים ועצים, גננים רבים טועים לחשוב שגדול יותר הוא תמיד טוב יותר.

אולם, אין זה המקרה. למעשה, גיזום יתר יכול למעשה לגרום יותר נזק מתועלת. כאשר מסירים יותר מדי עלווה, אתה יכול לפגוע בדפוס הצמיחה הטבעי של הצמח ולגמור עם צורה לא אחידה ומכוערת. יתרה מכך, גיזום יתר עלול גם להחליש את הצמח, ולהפוך אותו לרגיש יותר למחלות ומזיקים. אז בכל הנוגע לגיזום, חשוב להקפיד על איפוק ולהתמקד בהוצאת רק חלקים מתים או חולים בצמח. בכך תעזור להבטיח שהשיחים והעצים שלך יישארו בריאים ויראו במיטבם.

 

מזמרה גדולה כוח

מזמרות גדולות כוח נקראת גם מזמרת תוכי נועדה לחתוך ענפים בקוטר של 3-4 ס"מ בדרך כלל יש להם ידיות אחיזה ארוכות 

ומנגנון מנוף כוח מתחת ללהבים שנותן יותר כוח בחיתוך, מזמרות אלו מאוד שימושיות בעת גיזום הגינה שלנו אנחנו יכולים לחתוך איתם ענפים עבים בגדר חיה בבית ובעצים שאנחנו רוצים לחתוך את הענפים שלהם.

מאוד מומלץ להחזיק מזמרה כזאת בבית יש לה שימושים רבים.

אופן העבודה עם מזמרה גדולה

עם מזמרה גדולה הוא עבודה עם שני הידיים זה אחד ההבדלים בין מזמרה יד לבן מזמרה גדולה 

כאשר אנחנו רוצים לחתוך ענף עבה עם המזמרה הגדולה אנחנו צרכים להשתמש עם שני הידיים שלנו שכל יד אוחזת במוט של המזמרה.

יש גם מזמרה גדולה בעלת מוטות אחיזה שאפשר להאריך אותם וכך אנחנו יכולים להגיע לענפים בגובה רב יותר. 

תמונה דוגמא למזמרה גדולה 

 

מזמרה ארוכה

יש כמה סוגים של מזמרות ארוכות יש את המזמרות גובה טלסקופיות שהם מגיעות עם מוט ארוך שאפשר להאריך אותו ובקצה המוט יש מזמזרה שהלב שלה מחובר לחוט ועל ידי משיכה של החוט אנחנו מפעילים את המזמרה בהמשך ניתן לראות דוגמא למזמרה גבוה טלסקופית

כאן ניתן לראות מזמרה ארוכה כוח היא מאוד דומה למזמרה גדולה כוח אבל יש לה עוד אפשרות שניתן להאכריך את הידיות אחיזה שלה וכך אנחנו מקבלים מזמרה ארוכה שאפשר להגיע איתה למקומות יותר עמוקים גם בצמחייה שלנו וגם עם אנחנו רוצים לחתוך ענפים בגובה.

כאן בתמונה ניתן לראות דוגמא למזמרה ארוכה בידיות יש שני לחצנים כאשר אנחנו לוחצים על הלחצנים ומושכים את הידית אנחנו יכולים להאריך את הידיות ולקבל מוטות ארוכים יותר וכך להגיע לענפים גבוהים יותר

 

מזמרה לגיזום הגינה שלך: מתי, למה ואיך

בדיוק כמו שהשיער שלנו צריך קיצוץ מדי פעם, גם הגינה והצמחייה שלנו צרכים גיזום!

גיזום עוזר לשמור על הצמחים שלך בריאים ונראים במיטבם. זה מעודד צמיחה חדשה ואפילו יכול להפוך את הצמחים שלך לפרי או לפרח יותר גדול ויפה.

אבל יש כמה דברים שצריך לדעת לפני שאנחנו חותחים את הצמחים שלנו.

נעבור על מתי כדי לחתוך אותם, מדוע וכיצד לחתוך, כך שתוכל לתת לגינה שלך את הצמיחה הטובה ביותר הדרושה לו.


מתי לגזום?


הזמן הטוב ביותר לגזום את רוב הצמחים הוא בסוף החורף או בתחילת האביב לפני שהם מתחילים לגדול שוב באופן פעיל. זה נותן להם הזדמנות להחלים לפני שהם צריכים להשקיע את כל האנרגיה שלהם בגידול עלים, פרחים או פירות חדשים. עם זאת, יש כמה יוצאי דופן. למשל, שיחים שפורחים מוקדם, והעצים של השנה שעברה יש לגזום מיד לאחר סיום הפריחה.

 

למה לגזום?
לגיזום יש הרבה יתרונות הן לך והן עבור הצמחים שלך. כפי שציינו קודם, זה מעודד צמיחה חדשה.

זה אומר שאם יש ענפים מתים או גוססים, אתה יכול להסיר אותם ולפנות מקום לענפים חדשים. גיזום גם עוזר לעצב את הצמחים שלך ולשלוט בגודלם. ואם יש לך עצי פרי, גיזום עם מזמרה יכול לעזור להגדיל את גודל ואיכות הפרי.


איך לגזום?

התחל בהסתכלות על הצמח שברצונך לגזום עם המזמרה והיכרות עם המבנה שלו.

תחילה תרצה להסיר את כל ענפים המתים או חולים. לאחר מכן, חפשו ענפים משפשפים או חוצים וחתכו גם אותם בחזרה.

לאחר שטיפלתם ביסודות הללו, תוכלו להתחיל לעצב את הצמח שלכם על ידי ביצוע חיתוכים כדי להשיג את המראה הרצוי.
זכור להשתמש בכלים נקיים וחדים בעת הגיזום כדי שלא תפגע בצמח שלך – ואל תשכח לחטא אותם בין כל צמח! אם אינכם בטוחים מאיפה להתחיל או מה ייראה הכי טוב, התייעצו עם גנן מקצועי או אדריכל נוף.

הם יוכלו לעזור לך ליצור תוכנית המותאמת במיוחד לגינה שלך.

סיכום:
גיזום עם מזמרת יד הוא חלק חשוב בשמירה על בריאות הגינה והמראה הטוב ביותר שלה. על ידי ביצוע העצות האלה, אתה יכול לתת לצמחים שלך את הצמיחה הבריאה שהם צריכים – וליהנות מכל היתרונות הנלווים אליו!

 

קטלוג מזמרות יד

הגיע הזמן לשתול! בין אם אתה גנן מקצועי או חובב, כל גנן זקוק למזמרה טובה וכל הגננים מחפשים את הדבר הבסיסי הבא: מזמרת יד איכותית, נוחה, עמידה וחדה שתחתוך בקלות את מה שצריך ותחזיק מעמד לאורך זמן. בואו למצוא מזמרה ידנית של וויליג’ר איכותית ומקצועית מתוך קטלוג המזמרות שלנו.

תוצאות: 15
בחרת לסנן לפי: מזמרות
טווח מחירים
סינונים נוספים

טווח מחירים

נוספו לאחרונה